Nukissiorfiit: Hele Uummannaq har strøm igen

Forsyningen af strøm er blevet genetableret til hele Uummannaq, oplyser Nukissiorfiit.

Mandag brændte Uummannaqs elværk.
Offentliggjort

Nukissiorfiit har onsdag aften oplyst, at selskabets medarbejdere har fået genetableret elforsyningen til hele Uummannaq.

Dermed er alle områder af byen igen forsynet med strøm, efter at byen har været ramt af et omfattende strømsvigt siden mandag, hvor elværket brød i brand.

Nukissiorfiit fortæller, at arbejdet har været omfattende og krævet en ekstraordinær indsats fra både lokale medarbejdere, tilkaldt mandskab og samarbejdspartnere.

– Vi er derfor meget glade for, at forsyningen nu er tilbage i hele byen. Selvom elforsyningen nu er genetableret, kan der i den kommende periode fortsat forekomme kortvarige udfald eller afbrydelser, mens anlæggene overvåges, justeres og finindstilles for at sikre en stabil og robust drift, skriver Nukissiorfiit.

Selskabet takker borgerne i Uummannaq for deres tålmodighed, forståelse og opbakning samt Nukissiorfiits medarbejdere og de mange samarbejdspartnere, som har arbejdet døgnet rundt under krævende forhold for at få forsyningen tilbage til byen.

Powered by Labrador CMS