3/4 af Uummannaq har strøm igen - sidste tekniske udfordringer skal løses

Nukissiorfiits medarbejdere har arbejdet gennem hele natten med at genetablere elforsyningen i Uummannaq, oplyser forsyningsselskabet.

Mandag brændte Uummannaqs elværk.
Offentliggjort

Onsdag morgen fortæller Nukissiorfiit i en opdatering, at medarbejdere har knoklet natten igennem med at genetablere elforsyningen i Uummannaq.

– Arbejdet har gjort gode fremskridt, og 3/4 dele af byen er nu igen forsynet med strøm. Der arbejdes fortsat på at løse de sidste tekniske udfordringer på enkelte anlæg og sikre en stabil forsyning til de resterende områder, skriver Nukissiorfiit.

Ifølge selskabet kan der fortsat forekomme kortvarige og lokale udfald, men selskabets medarbejdere arbejder målrettet på at få den samlede forsyning helt stabil.

Nukissiorfiit takker borgerne i Uummannaq for deres tålmodighed og forståelse gennem hele forløbet samt de medarbejdere og samarbejdspartnere, som har arbejdet døgnet rundt for at få forsyningen tilbage til byen.

– Vi følger situationen tæt og melder ud igen, når der er væsentligt nyt at orientere om, skriver Nukissiorfiit.

Det var mandag, at der udbrød brand på elværket i byen, og billeder fra byen viser, at der er sket betydelig materiel skade under branden.

Derfor har Nukissiorfiit været nødsaget til at få sejlet generatorer til Uummannaq for at genetablere forsyningen. Skibene med generatorer ankom tirsdag aften.


Powered by Labrador CMS