STRØMSVIGT I UUMMANNAQ

Nukissiorfiit oplever tekniske udfordringer med indsejlet udstyr 

Som følge af tekniske udfordringer er elforsyningen i øjeblikket genetableret til omkring 2/3 af byen mod tidligere 3/4, oplyser Nukissiorfiit onsdag middag.

Nukissiorfiit
Nukissiorfiit arbejder intenst på at genetablere forsyningen i Uummannaq, efter at selskabets elværk i byen brød i brand mandag.
Offentliggjort

Nukissiorfiit er onsdag lidt efter kl. 13 kommet med en opdatering på arbejdet i Uummannaq, hvor der arbejdes intensivt på at genetablere strøm- og varmeforsyning til byen.

Nukissiorfiit oplyser, at der i løbet af arbejdet er opstået tekniske udfordringer på to af de indsejlede containeranlæg.

– Som følge heraf er elforsyningen i øjeblikket genetableret til omkring 2/3 af byen, mens der fortsat arbejdes på at få de resterende områder forsynet, skriver Nukissiorfiit.

Selskabet fortæller også, at der er kommet såkaldte ekspansionstankene til fjernvarme til Uummannaq. Tankene skal nu installeres, så varmeforsyningen også kan genoptages.

Nukissiorfiit forsikrer, at selskabets medarbejdere arbejder døgnet rundt for at få den samlede forsyning stabiliseret og genetableret til hele byen. 




Powered by Labrador CMS